Условия за рекламация
Общи разпоредби
- С настоящите условия за рекламации компанията SHADOW Slovakia s.r.o. като продавач информира потребителя като купувач за условията и начина на упражняване на правата, произтичащи от отговорността за дефекти (рекламации), включително информация за това къде може да се подаде рекламация и за извършване на гаранционни ремонти.
- Продавачът е издал тези условия за рекламации в съответствие със закон № 40/1964 Сб. Граждански кодекс в редакцията на по-късни изменения (наричан по-долу „Граждански кодекс“), закон № 250/2007 Сб. за защита на потребителите и за изменение на закона на Словашкия национален съвет № 372/1990 Сб. за нарушенията в редакцията на по-късни изменения (наричан по-долу „закон за защита на потребителите“), закон № 391/2015 Сб. за алтернативно решаване на потребителски спорове и за изменение и допълнение на някои закони, както и други общозадължителни правни разпоредби на Словашката република.
- Тези условия за рекламации са разположени на съответната подстраница на уебсайта на продавача.
- Компанията SHADOW Slovakia s.r.o. винаги се стреми да изпълни всички поръчки за удовлетворение на нашите клиенти, въпреки това може да се случи, че няма да сте доволни от стоката. В случай че искате да рекламирате или върнете стоката, е необходимо да следвате следните условия.
- За дефектите на стоката отговаря продавачът. Купувачът е длъжен да предяви претенция за отговорност за дефекти на стоката (наричана по-долу рекламация) пред продавача незабавно след тяхното откриване, като следва процедурата в съответствие с условията за рекламации на продавача.
- Отказът на купувача от договора за покупко-продажба на основание на разпоредбите на § 7, 8, 9, 10 от закон № 102/2014 Сб. за защита на потребителите при продажба на стоки или предоставяне на услуги въз основа на договор, сключен от разстояние или извън търговските помещения на продавача и за изменение и допълнение на някои закони (наричан по-долу "Закон за защита на потребителите при продажба на стоки въз основа на договор, сключен от разстояние")
- Потребителят има право да се откаже от договора за покупко-продажба в срок от 14 дни от получаването на стоката съгласно Условията за доставка без да посочва причина в съответствие с разпоредбите на § 7 ал. 1 от закон № 102/2014 Сб. за защита на потребителите при продажба на стоки или предоставяне на услуги въз основа на договор, сключен от разстояние. Купувачът, изпращайки поръчката на продавача, потвърждава, че продавачът своевременно и правилно е изпълнил своите информационни задължения съгласно разпоредбите на § 3 от Закона за защита на потребителите при продажба на стоки въз основа на договор, сключен от разстояние. Рекламацията на стоката и нейните дефекти трябва да бъде направена от купувача в писмена форма, по имейл или по пощата на адреса, който продавачът има на контактната страница. Отказът от договора трябва да бъде направен от купувача в писмена форма по имейл или по пощата.
- Купувачът е наясно, че в случай на поръчка на стоки, в интернет магазина, обозначени като стоки „по поръчка“ (доставяни въз основа на специална поръчка на купувача), те не попадат сред стоките, посочени в закон № 102/2014 Сб. и не могат да бъдат върнати съгласно предходната точка.
- Адрес за изпращане на писмена рекламация (предаване на лична рекламация) и доставка на рекламираната стока:
- SHADOW Slovakia s.r.o. Budovateľská 5, 94002 Nové Zámky
- Телефон за контакт: +421 233 331 056
- Имейл: info@knifestock.sk
- Работно време за приемане на рекламации: работни дни Пон - Пет - 08:00 – 16:00 ч.
Отговорност на продавача за дефекти на стоката
- Продавачът отговаря за дефектите, които стоката има при получаването от купувача и за дефектите, които се появят след получаването на стоката в гаранционния срок. Гаранционният срок е 24 месеца.
- При стоки, продавани на по-ниска цена поради дефект, гаранционният срок е 24 месеца, но продавачът не отговаря за дефекта, за който е договорена по-ниска цена.
- При използвани стоки (напр. демонстрационен модел) гаранционният срок е 12 месеца.
- С изявление в гаранционния лист, издаден на купувача или в рекламата, продавачът може да предостави гаранция, надвишаваща обхвата на гаранцията, установена от закона, като условията и обхватът на тази гаранция се определят в гаранционния лист.
- Гаранционните срокове започват да текат от датата на получаване на стоката от купувача.
- Периодът от предявяване на правото от отговорност за дефекти до момента, когато купувачът след приключване на ремонта е длъжен да приеме стоката, не се включва в гаранционния срок. Ако се извърши замяна на стоката, гаранционният срок започва да тече отново от получаването на новата стока.
- Правата от отговорност за дефекти на стоката, за които важи гаранционният срок, се погасяват, ако не са предявени в гаранционния срок.
- Продавачът не отговаря за:
- дефекти, за които купувачът е бил предупреден от продавача при сключване на договора за покупко-продажба или за които, с оглед на обстоятелствата, при които е сключен договорът за покупко-продажба, е трябвало да знае,
- явни дефекти при получаване на стоката, които купувачът не е съобщил при получаването,
- механични повреди на стоката, причинени от купувача,
- дефекти, причинени от използване на стоката в условия, които по своята влажност, химически или механични влияния не съответстват на естествената среда,
- дефекти, причинени от неправилно боравене, неправилна експлоатация или пренебрегване на грижата за стоката,
- повреди на стоката, причинени от прекомерно натоварване или използване в противоречие с условията, посочени в ръководството за употреба, с техническите норми или с правилата за безопасност, валидни в Словашката република,
- повреди на стоката, причинени от неизбежни или непредвидими събития,
- дефекти, причинени от неправомерна намеса, повреда при транспорт, повреда от вода, огън, статично или атмосферно електричество или друга намеса на висша сила,
- дефекти, причинени от намеса в стоката от неупълномощено лице.
- За дефект не се счита неподходящият цветен нюанс на стоката, тъй като продавачът не отговаря за изобразяването на отделните цветни нюанси на изходното устройство (напр. монитор, принтер) на купувача. Продавачът в този параграф от условията за рекламации правилно е информирал купувача, че изобразеният цветен нюанс на поръчаната стока може да се различава от действителността.
Упражняване на правата, произтичащи от отговорността за дефекти (рекламация)
- Купувачът може да предяви рекламация:
- писмено на адреса на седалището на продавача:
Shadow Slovakia s.r.o.
Budovateľská 5
940 02 Nové Zámky
Словашка република - чрез електронна поща, изпратена на имейл адреса на продавача според съответните контакти, посочени на страниците на продавача, или в отговор на получени съобщения от продавача.
- чрез онлайн формуляр за рекламации, разположен на съответната подстраница на уебсайта на продавача, който ще бъде автоматично изпратен на имейл адреса на продавача.
- писмено на адреса на седалището на продавача:
- При предявяване на рекламация е необходимо купувачът:
- да опише дефекта на стоката възможно най-точно и, ако е възможно, да приложи и снимка, ако естеството на дефекта позволява неговото фотографско заснемане,
- да предостави на продавача документ за покупка или по друг начин, който не поражда съмнения, да докаже, че стоката е закупена от продавача и да уведоми продавача, какво право, произтичащо от отговорността на продавача за дефекти съгласно параграф 3 от този член, упражнява.
- Описанието на дефекта на стоката, документът за покупка и уведомлението, какво право упражнява, купувачът може да предаде заедно с рекламираната стока на лице, упълномощено от продавача да приеме рекламираната стока в седалището на продавача. Описанието на дефекта и уведомлението, какво право упражнява, купувачът може да попълни и директно в онлайн формуляра за рекламации, разположен на съответната подстраница на уебсайта на продавача. Стоката може да бъде изпратена на седалището на продавача и чрез куриерска услуга. Препоръчваме на клиентите да изчакат с изпращането на пакета до получаване на покана от продавача, в случай че е в силите на продавача да реши рекламацията чрез замяна на пакета, което ще доведе до спестяване на разходи за изпращане за купувача.
- Ако купувачът предяви рекламация, той също така решава, кое от правата, произтичащи от отговорността на продавача за дефекти, упражнява и съобщава това свое решение на продавача. Продавачът с това информира купувача за неговите права, произтичащи от отговорността за дефекти, които купувачът може да упражнява
Ако става въпрос за отстраним дефект, купувачът може да упражнява
- право на ремонт (т.е. право на безплатно, своевременно и правилно отстраняване на дефекта),
- право на замяна на стоката (ако това не води до прекомерни разходи за продавача с оглед на цената на стоката или сериозността на дефекта) или
- право на замяна на част от стоката, ако дефектът се отнася само до част от стоката (ако това не води до прекомерни разходи за продавача с оглед на цената на стоката или сериозността на дефекта, или
- друго право, изрично неуредено в закона, например право на подходящо намаление на цената на стоката, ако се договори с продавача.
- Ако рекламацията е основателна: (например стоката е повредена, нефункционална или не съответства на договора), продавачът е длъжен да поеме всички разходи, свързани с рекламацията, включително разходите за връщане на стоката от потребителя към продавача.
- Връщане на разходите за доставка: Ако клиентът върне дефектната стока в рамките на рекламацията, продавачът е длъжен не само да върне пълната цена за стоката, но и транспортните разходи, които клиентът е платил за доставката на стоката. Това включва и разходите, които потребителят е направил за връщане на дефектната стока обратно на продавача. Необходимо е клиентът да изпрати документ за транспортните разходи, направени за връщане на стоката.
- Замяна на стоката или ремонт: Ако продавачът ремонтира стоката или я замени с нова, всички свързани разходи, включително транспортните, трябва да бъдат поети от продавача.
- Ако купувачът има право на замяна на стоката или право на отказ от договора (връщане на покупната цена на продукта), зависи от купувача, кое от тези права ще упражни. След като обаче упражни едно от тези права пред продавача, не може вече самостоятелно да променя този избор.
- Продавачът при предявяване на рекламация издава на купувача потвърждение за предявяване на рекламацията. Ако рекламацията е предявена чрез електронна поща или онлайн формуляр за рекламации, продавачът е длъжен да издаде потвърждение за предявяване на рекламацията незабавно, в противен случай без ненужно забавяне, но не по-късно отедно с документа за обработка на рекламацията. Потвърждението за предявяване на рекламацията не е необходимо да се издава, ако купувачът има възможност да докаже предявяването на рекламацията по друг начин.
- Ако рекламацията е основателна: (например стоката е повредена, нефункционална или не съответства на договора), продавачът е длъжен да поеме всички разходи, свързани с рекламацията, включително разходите за връщане на стоката от потребителя към продавача.
Начин на обработка на рекламацията
- Обработката на рекламацията е завършване на процедурата по рекламация по един от следните начини:
- предаване на ремонтирания продукт,
- замяна на продукта,
- връщане на покупната цена на продукта,
- изплащане на подходящо намаление на цената на продукта,
- писмена покана за получаване на изпълнението или
- мотивирано отхвърляне на рекламацията.
- Въз основа на решението на купувача, кое от правата, произтичащи от отговорността на продавача за дефекти, упражнява, продавачът определя начина на обработка на рекламацията, а именно:
- незабавно,
- най-късно до 3 работни дни от деня на предявяване на рекламацията (в сложни случаи) или
- най-късно до 30 дни от деня на предявяване на рекламацията (в обосновани случаи, особено ако се изисква сложно техническо оценяване на състоянието на продукта).
- След определяне на начина на обработка на рекламацията, продавачът обработва рекламацията незабавно, в обосновани случаи по-късно, но обработката на рекламацията не трябва да отнема повече от 30 дни от деня на предявяване на рекламацията. След изтичане на срока за обработка на рекламацията, купувачът има право да се откаже от договора или има право на замяна на продукта с нов продукт.
- Продавачът е длъжен да издаде писмен документ за обработката на рекламацията най-късно до 30 дни от деня на предявяване на рекламацията.
- Обработката на рекламацията не засяга правото на купувача на обезщетение за вреди съгласно закон № 294/1999 Сб. за отговорността за вреди, причинени от дефектен продукт в действащата редакция.
- Ако рекламацията е основателна (например стоката е повредена, нефункционална или не съответства на договора), продавачът е длъжен да поеме всички разходи, свързани с рекламацията, включително разходите за връщане на стоката от потребителя към продавача.
- Връщане на разходите за доставка: Ако клиентът върне дефектната стока в рамките на рекламацията, продавачът е длъжен не само да върне пълната цена за стоката, но и транспортните разходи, които клиентът е платил за доставката на стоката. Това включва и разходите, които потребителят е направил за връщане на дефектната стока обратно на продавача. Необходимо е клиентът да изпрати документ за транспортните разходи, направени за връщане на стоката.
- Замяна на стоката или ремонт: Ако продавачът ремонтира стоката или я замени с нова, всички свързани разходи, включително транспортните, трябва да бъдат поети от продавача.
Алтернативно решаване на спорове
- Ако купувачът - потребител не е доволен от начина, по който продавачът е обработил неговата рекламация или ако смята, че продавачът е нарушил неговите права, има право да се обърне към продавача с искане за поправка.
- Ако продавачът е отговорил отрицателно на искането за поправка или не е отговорил в рамките на 30 дни от деня на изпращането му, купувачът има право да подаде предложение за започване на алтернативно решаване на своя спор към субект за алтернативно решаване на спорове съгласно разпоредбите на § 12 от закон № 391/2015 Сб. за алтернативно решаване на потребителски спорове и за изменение и допълнение на някои закони.
- Компетентният субект за алтернативно решаване на потребителски спорове е Словашката търговска инспекция или друга упълномощена юридическа личност, вписана в списъка на субектите за алтернативно решаване на спорове, воден от Министерството на икономиката на Словашката република. Купувачът има право на избор, към кой от посочените субекти за алтернативно решаване на потребителски спорове да се обърне.
- Купувачът може да използва платформата за онлайн решаване на спорове, която е достъпна на уебсайта, създаден от Европейската комисия, за подаване на предложение за алтернативно решаване на своя спор.
Заключителни разпоредби
Тези условия за рекламации са в сила от 01.11.2018 г. и отменят валидността на предишните условия за рекламации. Тези условия за рекламации са на разположение в седалището на продавача и на уебсайта на продавача.