Общи условия
Общи търговски условия
ОБЩИ ТЪРГОВСКИ УСЛОВИЯ ЗА ЕЛЕКТРОННИ МАГАЗИНИ
Тези общи търговски условия ("Условия") определят правата и задълженията на Вас, като купувач, и нас, като продавач, в рамките на договорните отношения, сключени чрез дистанционна комуникация, конкретно чрез електронния магазин на нашия уебсайт Knifestock.sk търговец е: SHADOW Slovakia s.r.o., IČO: 50 231 111, Cabajská 42, Nitra 949 01, записана в Търговския регистър на Окръжния съд в Нитра, раздел: sro, вложка номер: 40399/N, DIČ: 2120318211, IČ DPH: SK2120318211 e-mail info@knifestock.sk телефонен номер +421 233 331 056
Органът за надзор е предимно Словашката търговска инспекция (SOI), Инспекторат SOI за Нитрански край, със седалище: Staničná 1567/9, Nitra 949 01, тел. номер 037 772 02 16
Цялата информация за обработката на Вашите лични данни е включена в политиката за обработка на лични данни, която можете да намерите тук https://www.knifestock.sk/ochrana-sukromia
Ако някоя част от тези Условия е в противоречие с това, което сме се договорили в рамките на Вашата поръчка в нашия електронен магазин, това конкретно споразумение ще има предимство пред тези Условия.
1. НЯКОИ ДЕФИНИЦИИ
1.1. Закон за защита на потребителите е словашкият Закон № 108/2024 З. з. за защита на потребителите и за изменение и допълнение на някои закони.
1.2. Цена е финансовата сума, която ще платите за Стоката;
1.3. Цена за доставка е финансовата сума, която ще платите за доставката на Стоката, включително цената за нейното опаковане, транспорт, пощенски разходи или други такси;
1.4. Обща цена е сумата от Цената и Цената за доставка, възможни допълнителни разходи и такси, ако тези не могат да бъдат определени предварително;
1.5. ДДС е данъкът върху добавената стойност според действащите правни разпоредби;
1.6. Електронен магазин е интернет магазин, управляван от Нас на адрес Knifestock.sk където ще се извършва покупката на Стоката;
1.7. Фактура е данъчен документ, издаден в съответствие със закона за данъка върху добавената стойност за Общата цена;
1.8. Продавачът и операторът на интернет магазина Knifestock.sk на територията на Словашката република е SHADOW Slovakia s.r.o., IČO: 50 231 111, Cabajská 42, Nitra 949 01, записана в Търговския регистър на Окръжния съд в Нитра, раздел: sro, вложка номер: 40399/N, DIČ: 2120318211, IČ DPH: SK2120318211 e-mail info@knifestock.sk телефонен номер +421 233 331 056, правно обозначаван като продавач и/или търговец; За избягване на съмнения, ние не сме оператори на онлайн пазар, и следователно не сме лица, които управляват и предоставят на Потребителите онлайн пазар, и това дори не чрез трето лице, и следователно не се прилагат към нас специални информационни задължения съгласно § 16 и § 17 от Закона за защита на потребителите.
1.9. Поръчка е Вашето неотменимо предложение за сключване на Договор за покупка на Стоката с Нас;
1.10. Предприемач е лице, записано в Търговския регистър, което извършва дейност въз основа на търговско разрешение, извършва дейност въз основа на друго разрешение, различно от търговско, съгласно специални разпоредби или лице, което извършва селскостопанско производство и е записано в регистъра съгласно специална разпоредба.
1.11. Потребител е физическо лице, което при сключване и изпълнение на потребителския договор не действа в рамките на своята търговска дейност или друга предприемаческа дейност.
1.12. Потребителски договор за покупка е договор за покупка, сключен между търговеца като продавач и Потребителя като купувач, ако предметът на покупката е всяка движима вещ, ако вещта трябва да бъде произведена или изработена, включително и според спецификациите на Потребителя като купувач.
1.13. Стока е всичко, което можете да закупите в електронния магазин.
1.14. Потребителски акаунт е акаунт, създаден въз основа на предоставените от Вас данни, който позволява съхранение на въведените данни и съхранение на историята на поръчаната Стока и сключените договори;
1.15. Вие, ако пазарувате в нашия електронен магазин, правно сте обозначен като купувач. Ако посочите в поръчката си идентификационния си номер (IČO), приемате, че към Вас се прилагат разпоредбите на тези Условия, които са предназначени за предприемачи, както и условията, договорени между нас. Все пак, в рамките на действащите правни разпоредби, имате право на пълна защита срещу нелоялни и агресивни търговски практики и срещу измамно поведение и измамно пропускане.
1.16. Договор е договор за покупка, договорен въз основа на правилно попълнена Поръчка, изпратена чрез електронния магазин, и е сключен в момента, когато получите от Нас потвърждение на Поръчката.
1.17. Договор, сключен от разстояние е договор между търговеца и Потребителя, договорен и сключен изключително чрез едно или повече средства за дистанционна комуникация без едновременно физическо присъствие на търговеца и Потребителя, най-вече чрез използване на онлайн интерфейс, електронна поща, телефон, факс, адресен лист или офертен каталог (“Договор“).
1.18. Граждански кодекс е словашкият Закон № 40/1964 Зб. в изменен вид.
2. ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ И ИНСТРУКЦИИ
2.1. Покупката на Стоката е възможна само чрез уеб интерфейса на електронния магазин – Knifestock.sk
2.2. При покупка на Стоката е Ваше задължение да ни предоставите цялата информация правилно, пълно и вярно. Информацията, която сте ни предоставили при поръчката на Стоката, ще считаме за правилна, пълна и вярна.
3. СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОРА
3.1. Договорът с нас можете да сключите само на словашки език.
3.2. Договорът се сключва от разстояние чрез нашия електронен магазин. Разходите за използване на средствата за комуникация, които използвате при сключването на Договора, се поемат от Вас. Тези разходи не увеличават общата цена на стоката и не се различават от основната тарифа, която плащате за използването на тези средства (особено за достъп до интернет). С изпращането на поръчката се съгласявате с използването на средствата за комуникация от разстояние.
3.3. За сключване на Договора е необходимо да създадете предложение за поръчка в електронния магазин, което трябва да съдържа:
- Информация за закупуваната стока (означавате стоката с бутона "Добави в кошницата / В кошницата").
- Информация за цената, цената за доставка, ДДС, начина на плащане на общата цена и желания начин на доставка на стоката. Тази информация ще бъде въведена в рамките на създаването на предложението за поръчка и автоматично изчислена въз основа на избраната стока и начина на доставка.
- Вашите идентификационни данни, необходими за доставката на стоката: име, фамилия, адрес за доставка, телефонен номер и имейл адрес.
- В случай, че ще Ви доставяме стоката редовно и многократно, и информация за това, колко дълго ще Ви доставяме стоката.
3.4. По време на създаването на предложението за поръчка можете да променяте и проверявате данните до нейното създаване.
3.5. След извършване на проверката и натискане на бутона "Поръчка с задължение за плащане" създавате поръчката. Преди натискане на бутона трябва да потвърдите, че сте се запознали с Условията и се съгласявате с тях. Без това потвърждение няма да бъде възможно да създадете поръчката. След натискане на бутона всички попълнени данни ще бъдат изпратени директно до нас.
3.6. Вашата поръчка ще потвърдим възможно най-скоро с съобщение, изпратено на Вашия имейл адрес, посочен в поръчката. Потвърждението ще съдържа обобщение на поръчката и тези Условия. С потвърждението на поръчката се сключва Договорът между нас и Вас. Условията, валидни в деня на поръчката, са неразделна част от Договора.
3.7. Могат да възникнат ситуации, когато няма да можем да потвърдим поръчката Ви, например ако стоката не е налична или ако поръчате повече бройки, отколкото е разрешено. Информация за максималния брой бройки стока предоставяме предварително в електронния магазин. Ако не можем да потвърдим поръчката, ще се свържем с Вас и ще Ви изпратим оферта за сключване на Договор в променена форма. Договорът в такъв случай се сключва, когато потвърдите нашата оферта.
3.8. Ако в електронния магазин или в предложението за поръчка е посочена явно грешна цена, например в резултат на техническа грешка, не сме задължени да доставим стоката на тази цена дори след потвърждение на поръчката. В такъв случай ще се свържем с Вас без забавяне и имаме право да се откажем от Договора, като Ви изпратим оферта за сключване на нов Договор в променена форма. Новият Договор се сключва, когато потвърдите нашата оферта. Ако не потвърдите нашата оферта в рамките на 3 дни, имаме право да се откажем от Договора. За явна грешка в цената се счита например, когато цената явно не съответства на обичайната цена при други продавачи или съдържа явно неправилни цифри.
3.9. След сключване на Договора сте задължени да заплатите общата цена.
3.10. Ако имате създаден Потребителски акаунт, можете да направите поръчка чрез него. В такъв случай имате задължение да проверите правилността, истинността и пълнотата на предварително попълнените данни. Начинът на създаване на поръчката е идентичен като за купувач без Потребителски акаунт, но не е необходимо да попълвате отново Вашите идентификационни данни.
3.11. В някои случаи позволяваме да се използва отстъпка за покупка на стока. За предоставяне на отстъпка е необходимо да попълните данните за отстъпката в определеното поле в предложението за поръчка. Стоката ще бъде предоставена с отстъпка.
4. ПОТРЕБИТЕЛСКИ АКАУНТ
4.1. След регистрация в нашия електронен магазин можете да получите достъп до своя Потребителски акаунт.
4.2. При регистрация на Потребителски акаунт сте задължени да предоставите правилни и истинни данни и в случай на промени да ги актуализирате.
4.3. Достъпът до Потребителския акаунт е защитен с потребителско име и парола. Имате задължение да запазвате поверителността на тези данни и да не ги предоставяте на никое друго лице. Ние носим отговорност за злоупотреба с тези данни.
4.4. Потребителският акаунт е личен и нямате право да позволявате неговото използване от трети лица.
4.5. Вашият Потребителски акаунт можем да закрием, особено ако не го използвате повече от 6 месеца, ако се откажете от Договора или ако нарушите своите задължения съгласно Договора.
4.6. Потребителският акаунт може да не бъде достъпен непрекъснато, особено в резултат на необходима поддръжка на хардуерното и софтуерното оборудване.
5. ЦЕНОВИ И ПЛАТЕЖНИ УСЛОВИЯ, РЕЗЕРВА НА СОБСТВЕНОСТ
5.1. Цената винаги е посочена в рамките на електронния магазин, в предложението за Поръчка и в Договора. В случай на противоречие между Цената, посочена при Стоката в рамките на електронния магазин, и Цената, посочена в предложението за Поръчка, се прилага Цената, посочена в предложението за Поръчка, която винаги ще бъде идентична с цената в Договора. В рамките на предложението за Поръчка също е посочена Цената за доставка, евентуално условията, при които доставката е безплатна.
5.2. Общата цена съгласно точка 1.4 е посочена с включен ДДС, включително всички такси, определени от специални правни разпоредби.
5.3. Плащането на Общата цена от Вас ще изискваме след сключване на Договора и преди предаването на Стоката. Плащането на Общата цена можете да извършите по следните начини:
- С карта онлайн.
- С наложен платеж. В такъв случай плащането се извършва при доставката на Стоката срещу предаването на Стоката. В случай на плащане с наложен платеж Общата цена е дължима при получаване на Стоката.
- В брой при лично получаване. В брой е възможно да се плати Стоката в случай на получаване в Нашите обекти, чийто списък е достъпен на нашия уебсайт. В случай на плащане в брой при лично получаване Общата цена е дължима при получаване на Стоката.
5.4. Фактура ще бъде издадена в електронен вид след заплащане на Общата цена и ще бъде изпратена на Вашия имейл адрес, посочен в Поръчката. Фактурата също ще бъде физически приложена към Стоката и достъпна в Потребителския акаунт, ако го имате създаден.
5.5. Собствеността върху Стоката преминава към Вас едва след като заплатите Общата цена и Стоката Ви бъде доставена. В случай на плащане чрез банков превод Общата цена се счита за платена при постъпване на паричните средства по Нашата сметка, в останалите случаи се счита за платена в момента на извършване на плащането.
6. ДОСТАВКА НА СТОКАТА, ПРЕХОД НА РИСКА ОТ СЛУЧАЙНО УНИЩОЖЕНИЕ И СЛУЧАЙНО ВЛОШАВАНЕ И ЗАГУБА НА ПРЕДМЕТА НА ПОКУПКА
6.1. Стоката ще Ви бъде доставена по начин, който сте избрали, като можете да избирате от следните възможности:
- Packeta Slovakia s. r. o.
Sliačska 1E, 831 02 Bratislava – mestská časť Nové Mesto - Direct Parcel Distribution SK s.r.o.
Pri letisku 5 821 04 Bratislava - mestská časť Ružinov - Slovenská pošta, a.s.
Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica 1
6.2. Стоката може да бъде доставена само в рамките на Словашката република.
6.3. Стоката сме задължени да Ви доставим без забавяне, но не по-късно от 30 дни от датата на сключване на Договора, освен ако не се договорим друго. Стоката се счита за доставена в момента, когато я получите или я получи лице, което сте определили, или когато я предадем на превозвача, който сте упълномощили Вие извън възможностите за транспорт, които сме Ви предложили. Ако Стоката изисква монтаж или инсталация от наша страна, Стоката се счита за доставена след завършване на монтажа или инсталацията.
6.4. При изпълнение на Договора могат да възникнат обстоятелства, които ще повлияят на срока за доставка на поръчаната от Вас Стока. За промяната на срока за доставка и за новия предполагаем срок за доставка на поръчаната Стока ще Ви информираме по имейл без забавяне, като Вашето право да се откажете от Договора не е засегнато. Част от нашето уведомление за новия срок за доставка на Стоката е и нашето искане, адресирано до Вас, да изразите дали настоявате за доставка на поръчаната от Вас Стока в новия срок. В случай на лично получаване в нашите обекти винаги ще Ви информираме за възможността за вземане на Стоката чрез имейл.
6.5. При получаване на Стоката от превозвача е Ваше задължение да проверите целостта на опаковката на Стоката и в случай на каквото и да е увреждане да уведомите без забавяне превозвача и нас. В случай, че е настъпило увреждане на опаковката, което свидетелства за неправомерна манипулация и влизане в пратката, не сте задължени да приемете Стоката от превозвача.
6.6. Стоката сте задължени да приемете на договореното място и време. Ако не приемете доставената Стока според предходното изречение, ще Ви уведомим по имейл къде можете да приемете Стоката, включително срока за нейното приемане или ще Ви доставим Стоката отново въз основа на Вашето писмено искане, изпратено не по-късно от 14 дни от когато сте трябвало да приемете Стоката, като се задължавате да ни възстановите всички разходи, свързани с повторната доставка на Стоката по Ваше искане. В случай, когато нарушите своето задължение да приемете Стоката, с изключение на случаите по точка 6.4 от тези Условия, това не води до нарушение на нашето задължение да Ви доставим Стоката. Също така, че не приемате Стоката, не е причина за отказ от Договора между нас и Вас. Ако не приемете Стоката дори в допълнителния срок, възниква наше право да се откажем от Договора поради Вашето съществено нарушение на Договора. Ако решим да упражним това право, отказът е в сила в деня, когато Ви доставим този отказ. Отказът от Договора не засяга правото на обезщетение за причинените щети в размер на действителните разходи за опит за доставка на Стоката по Ваше искане, възможно и други претенции за обезщетение, ако възникнат.
6.7. Ако поради причини, възникнали от Ваша страна, Стоката се доставя повторно или по друг начин, различен от договорения в Договора, е Ваше задължение да ни възстановите разходите, свързани с това повторно доставяне по Ваше искане. Платежните данни за заплащане на тези разходи ще Ви изпратим на Вашия имейл адрес, посочен в Договора, и са дължими в рамките на 14 дни от получаването на имейла.
6.8. Рискът от случайно унищожение, случайно влошаване и загуба на Стоката преминава към Вас в момента на доставката на Стоката. В случай, когато не приемете Стоката или откажете да я приемете, с изключение на случаите по точка 6.4 от тези Условия, рискът от случайно унищожение и случайно влошаване и загуба на Стоката преминава към Вас в момента, когато сте имали възможност да я приемете, но поради причини от Ваша страна не е настъпило приемане. Преходът на риска от случайно унищожение и случайно влошаване и загуба на Стоката за Вас означава, че от този момент носите всички последици, свързани със загубата, унищожението, увреждането или каквото и да е обезценяване на Стоката.
7. ПРАВА ОТ ОТГОВОРНОСТ ЗА ДЕФЕКТИ
7.1. Въведение към отговорността за дефекти
7.1.1. В случай, че сте Предприемач, се задължаваме да Ви доставим Стоката в договореното качество, количество и без дефекти.
7.1.2. В случай, че сте Потребител, се задължаваме да Ви доставим Стоката в съответствие с общите изисквания съгласно § 617 от Гражданския кодекс и договорените изисквания съгласно § 616 от Гражданския кодекс, представени свойства на поръчаната от Вас Стока на нашия електронен магазин или на нашите рекламни материали във връзка с доставяната Стока, и без дефекти. Стоката не трябва да бъде в съответствие с общите изисквания съгласно § 617 от Гражданския кодекс, ако при сключване на Договора сме Ви информирали изрично, че определено свойство не отговаря на такива общи изисквания и Вие сте се съгласили изрично и специално с това.
7.1.3. Продадената Стока е в съответствие с общите изисквания съгласно § 617 от Гражданския кодекс, ако:
- е подходяща за всички цели, за които Стоката от същия вид обикновено се използва, като се вземат предвид най-вече правните разпоредби, техническите норми или кодексите на поведение, действащи за съответния отрасъл, ако техническите норми не са разработени;
- отговаря на описанието и качеството на пробата или модела, които сме Ви предоставили преди сключването на Договора;
- е доставена с аксесоари, опаковка и инструкции, включително инструкции за монтаж и инсталация, които можете разумно да очаквате;
7.1.4. d) е доставена в количество, качество и с свойства, включително функционалност, съвместимост, безопасност и способност да запази при обичайна употреба своята функционалност и производителност (живот), каквито са обичайни за Стоката от същия вид и каквито можете разумно да очаквате, като се вземе предвид естеството на продадената Стока, като се вземат предвид всякакви наши публични изявления или публични изявления на друго лице в същата верига на доставки, включително производителя, или от тяхно име, и това най-вече при промоция на Стоката или на нейното обозначение, като за производител се счита изработчикът на Стоката, вносителят на Стоката на пазара на Европейския съюз от трета страна или друго лице, което се обозначава като производител, като поставя своето име, търговска марка или друго отличително обозначение на Стоката. Ние отговаряме за дефекти, които Стоката има при нейното доставяне в обхвата на нашето задължение, посочено в чл. 7.1.1. или 7.1.2. от тези Условия.
7.1.5. Ако сте Предприемач, не отговаряме за дефекти на Стоката в следните случаи:
7.1.5.1. ако сте били информирани за съществуващите дефекти или сте трябвало да знаете за дефектите въз основа на обстоятелствата на сключване на Договора и тези дефекти не са в противоречие с договорените свойства на Стоката;
7.1.5.2. ако дефектите на Стоката са възникнали след като сте приели Стоката, при условие че дефектите не са възникнали в резултат на нарушение на нашите задължения или сте имали възможност да приемете Стоката съгласно чл. 6. от тези Условия и без правно основание сте отказали приемането на Стоката или не сте я приели;
7.1.5.3. ако не сте предявили явните дефекти на Стоката навреме съгласно чл. 7.3.1. от тези Условия;
7.1.5.4. ако не сте предявили скритите дефекти на Стоката навреме съгласно чл. 7.3.2. от тези Условия;
7.1.5.5. при използвана Стока не отговаряме за дефекти, възникнали от нейното използване или износване. При Стока, продавана на по-ниска цена, не отговаряме за дефекти, за които е договорена по-ниска цена.
7.1.6. Ако сте Потребител, не отговаряме за дефекти и свойства на Стоката в случаите, ако:
7.1.6.1. не сте предявили дефектите на Стоката навреме в срока, посочен в точка 7.4.1. от тези Условия;
7.1.6.2. свойствата на Стоката не отговарят на общите изисквания съгласно § 617 от Гражданския кодекс, като сте били ясно писмено информирани от нас за този факт и специално сте изразили изрично писмено съгласие с това несъответствие;
7.1.6.3. и дефектите на Стоката са възникнали в резултат на неправилна инсталация или ненаправена инсталация на необходимите актуализации, ако сме Ви осигурили доставката на такива актуализации, информирали сме Ви за тяхната наличност и последиците в случай, че не ги инсталирате;
7.1.6.4. и ненаправената или неправилната инсталация на необходимите актуализации, в резултат на която са възникнали дефекти на Стоката, не е била причинена от недостатъци в предоставените от нас инструкции за тяхната инсталация;
7.1.7. Общият гаранционен срок е 24 месеца. Гаранционният срок започва да тече от момента на приемане на Стоката от Ваша страна.
7.1.8. Ако се извърши замяна на Стоката, гаранционният срок започва да тече отново от приемането на новата Стока от Ваша страна.
7.1.9. Вашите права от отговорността за дефекти на Стоката, за които важи гаранционният срок, изтичат, ако не ги предявите в гаранционния срок. Въпреки това, правата от отговорността за дефекти при Стока, която бързо се разваля, трябва да предявите най-късно на следващия ден след покупката, в противен случай Вашите права изтичат.
7.2. Продадената Стока има дефекти, ако не е в съответствие с договорените изисквания и общите изисквания съгласно горепосочените точки или ако нейното използване е възпрепятствано или ограничено от права на трети лица, включително права на интелектуална собственост. Гарантираме, че в момента на прехода на риска от случайно унищожение и случайно влошаване и загуба на Стоката съгласно точка 6.8 от Условията, Стоката е без дефекти, най-вече, че:
- отговаря на описанието, вида, количеството и качеството и има свойства, които сме се договорили с Вас, и ако не са били изрично договорени, тогава такива, които сме посочили при описанието на Стоката, или такива, които могат да се очакват разумно, като се вземе предвид естеството на Стоката;
- е подходяща за целите, които сме посочили или за целите, които са обичайни за Стока от този тип и е функционална;
- се отличава с определена способност да функционира с хардуер или софтуер, с който Стока от същия вид обикновено се използва, без нужда от промяна на продадената Стока, хардуера или софтуера (съвместимост) и определена способност да функционира с хардуер или софтуер, различни от тези, с които Стока от същия вид обикновено се използва (интероперативност);
- е доставена с всички аксесоари и инструкции, ако е така договорено с Вас в Договора;
7.3. Условия за предявяване на право от отговорност за дефекти (рекламации) специално за Предприемачи
7.3.1. Ваше задължение е да съобщите и предявите дефект без излишно забавяне след като сте могли да го установите, но не по-късно от 3 дни след приемане на Стоката.
7.3.2. Правото от отговорност за други дефекти (скрити), сте задължени да предявите по начин, посочен в точка 7.5.1. по-долу, без излишно забавяне след като сте установили дефекта на Стоката, но не по-късно от изтичане на гаранционния срок.
7.3.3. Ако Ви бъде доставена Стока в нарушена или повредена опаковка или пратката е явно твърде лека, молим Ви да не приемате такава Стока от транспортната компания и да ни уведомите за този факт без забавяне на телефонния номер +421 233 331 056 или по имейл на info@knifestock.sk В случай на установяване на явни дефекти (напр. механично увреждане) сте задължени без излишно забавяне да предявите рекламация по начин, посочен в точка 7.5.1. по-долу. На по-късно предявена рекламация поради явни дефекти на Стоката, включително дефект, състоящ се в непълнота на Стоката, няма да се обръща внимание.
7.3.4. Гаранцията се отнася за всички дефекти на Стоката, описани в точка 7.2.. и/или в противоречие с нашето задължение в точка 7.1.1а. от тези Условия.
7.3.5. Не сте оправомощени да предявите право от отговорност за дефект в случай, ако не отговаряме за дефекти в смисъл на точка 7.1.5. от тези Условия или според правната уредба, действаща и ефективна в момента на сключване на Договора или ако сте знаели за дефекта преди приемането на Стоката, респ. сме Ви информирали за него или Ви е предоставена съответна отстъпка от Цената на Стоката.
7.4. Условия за предявяване на право от отговорност за дефекти (рекламации) специално за Потребители
7.4.1. Имате право да предявите Вашите права от отговорност за дефекти, които се появят при приетата Стока в срок от 2 месеца от установяване на дефекта, но не по-късно от 24 месеца от доставката на Стоката.
7.4.2. Ако Ви бъде доставена Стока в нарушена или повредена опаковка или пратката е явно твърде лека, препоръчваме Ви да не приемате такава Стока от транспортната компания и да ни уведомите за този факт без забавяне на телефонния номер +421 233 331 056 или по имейл на info@knifestock.sk Ако решите да приемете такава пратка, е необходимо в присъствието на превозвача да проверите пратката и да се уверите, че не липсват никакви елементи на Стоката и че всички елементи на Стоката са в ред. Ако установите, при проверката на пратката според предходното изречение, че състоянието или броят на елементите на поръчаната Стока не съответства на това, което сте поръчали, препоръчваме Ви да съставите с превозвача Протокол за увреждане на пратката или да предявите такъв недостатък в приемателния протокол на превозвача.
7.4.3. В случай на допълнително установяване на явни дефекти след приемане на Стоката (напр. механично увреждане, липсваща Стока или нейни елементи, неправилна Стока или нейни елементи) Ви молим без излишно забавяне да предявите рекламация по начин, посочен в точка 7.5.1. по-долу. По-късно предявена рекламация поради явни дефекти на Стоката, включително дефект, състоящ се в непълнота на Стоката, имаме право да откажем.
7.4.4. Не сте оправомощени да предявите право от отговорност за дефекти в случай, ако не отговаряме за дефекти в смисъл на точка 7.1.6. от тези Условия или според правната уредба, действаща и ефективна в момента на сключване на Договора.
7.4.5. Правото от отговорност за дефекти, сте оправомощени да предявите по начин, посочен в точка 7.5.1. и в срока, посочен в точка 7.4.1 от тези Условия.
7.5. Предявяване на право от отговорност за дефекти (рекламации)
7.5.1. В случай, че Стоката има дефект, т.е. най-вече ако не е изпълнено някое от условията съгласно точка 7.1 7.., можете да ни съобщите за такъв дефект и да предявите права от отговорност за дефекти (т.е. да рекламирате Стоката) чрез изпращане на имейл или писмо на нашите адреси, посочени при нашите идентификационни данни, евентуално лично в нашите обекти, чийто списък е достъпен на нашия уебсайт. За рекламация можете да използвате и образец на формуляр, предоставен от наша страна, който е приложение № 1 към тези Условия.
7.5.2. Във Вашето съобщение, с което предявявате рекламация, посочете преди всичко описание на дефекта на Стоката и Вашите идентификационни данни, включително имейл, на който желаете да получите уведомление за начина на обработка на рекламацията, и също така посочете, кое от правата от отговорност за дефекти, специфицирани в точка .7.6.3. до .6.8., предявявате.
7.5.3. При предявяване на рекламация ни предоставете и документ за покупка на Стоката (фактура), с цел доказване на нейната покупка от нас, в противен случай не сме задължени да признаем Вашата рекламация.
7.5.4. За ден на предявяване на рекламацията се счита денят на доставяне на дефектната Стока заедно с съответните документи (съгласно точка 7.5.3). В случай, че Вашето подаване, с което предявявате рекламация, е непълно (най-вече нечетливо, неясно, неразбираемо, не съдържа изискваните документи и т.н.), писмено, най-вече по имейл, ще изискаме от Вас допълване на подадената рекламация. В този случай рекламационното производство започва в деня на доставяне на Вашето допълнено подаване.
7.5.5. Когато ни бъде доставена Вашата рекламация или Вашето допълнение на подадената рекламация, ще Ви издадем без забавяне писмено потвърждение за приемане на рекламацията, респ. потвърждение за предявяване на дефекта. В потвърждението ще посочим най-краткия възможен срок, определен съгласно точка 7.6.1., в който ще отстраним предявения дефект на Стоката.
7.5.6. Ако не допълните подадената рекламация в смисъл на точка 7.5.4. от този член без излишно забавяне, но не по-късно от 10 дни от деня на доставяне на нашето известие съгласно точка 7.5.4. от този член, ще считаме Вашето подаване за неоснователно и ако изискваните липсващи информации, за чието допълване сте били уведомени, са необходими за обработка на рекламацията, можем да решим, че няма да се занимаваме с такава непълна рекламация.
7.6. Обработка на рекламацията
7.6.1. Въз основа на Вашето решение, кой от начините за отстраняване на дефекта, специфицирани в точка 7.6.3. и 7.6.4. до 7.6.8, предявявате, ще отстраним дефекта в разумен срок, който ни е необходим за оценка на дефекта и за ремонт или замяна на вещта, като се вземе предвид естеството на вещта и естеството и сериозността на дефекта, и който не надвишава повече от 30 дни от деня на предявяване на Вашата рекламация, респ. от деня на предявяване на дефекта. Потребителска гаранция съгласно § 626 от Гражданския кодекс не предоставяме. . Избраният от Вас начин за отстраняване на дефекта не сме задължени да приемем, ако избраният от Вас начин не е възможен или би ни причинил неразумни разходи, като се вземе предвид Цената на Стоката и сериозността на дефекта.
7.6.2. Само в изключителни случаи и по обективни причини можем да удължим срока за отстраняване на дефекта, посочен в потвърждението за приемане на предявяване на дефекта, с най-краткия необходим срок за отстраняване на дефекта. За такова удължаване на срока за отстраняване на дефекта ще Ви информираме писмено.
7.6.3. Ако става въпрос за дефект, който можем да отстраним чрез ремонт, имате право дефектът да бъде безплатно, навреме и правилно отстранен за наша сметка.
7.6.4. Вместо отстраняване на дефекта чрез ремонт можете да изискате замяна на Стоката.
7.6.5. Вместо отстраняване на дефекта на Стоката чрез ремонт можем винаги да заменим дефектната Стока с бездефектна, ако това не Ви причини сериозни затруднения.
7.6.6. След изтичане на срока за отстраняване на дефекта имате право на съответна отстъпка от Цената на Стоката или можете да се откажете от Договора. Същите права имате също и в случаите, ако не отстраним дефекта или не заменим Стоката, откажем да ремонтираме или заменим Стоката поради това, че ремонтът или замяната не са възможни или биха изисквали неразумни разходи, Стоката има същите дефекти въпреки ремонта или замяната или Ви информираме, че дефектът не може да бъде отстранен или Стоката не може да бъде заменена в разумен срок или без да Ви причиним сериозни затруднения. Отстъпката от покупната цена трябва да бъде съответна на разликата в стойността на продадената Стока и стойността, която Стоката би имала, ако беше без дефекти. Покупната цена или изплащането на отстъпката от покупната цена ще Ви изплатим по същия начин, по който сте използвали при плащането на покупната цена, освен ако изрично не се договорим за друг начин на плащане. Всички разходи, свързани с плащането, поемаме ние.
От Договора съгласно точка 7.6.6 не можете да се откажете, ако сте съпричастни към възникването на дефекта или ако дефектът е незначителен. Ако Договорът се отнася до няколко Стоки, можете да се откажете от Договора само по отношение на дефектната Стока. По отношение на останалите Стоки можете да се откажете от Договора, само ако не може разумно да се очаква, че ще имате интерес да запазите останалите Стоки без дефектната Стока.
7.6.7. Ако става въпрос за дефект на Стоката, който не може да бъде отстранен и който пречи да използвате Стоката правилно като Стока без дефект, имате право на замяна на Стоката или имате право да се откажете от Договора. Същите права Ви принадлежат, ако става въпрос за отстраними дефекти, но не можете поради повторно възникване на дефекта след ремонт или поради по-голям брой дефекти да използвате Стоката правилно.
7.6.8. Вашата рекламация, респ. предявяване на дефекта ще обработим чрез предаване на ремонтираната Стока, замяна на Стоката, изплащане на съответна отстъпка от Цената на Стоката или писмено обосновано отказване на отговорност за дефекти, т.е. отказване на Вашата рекламация.
7.7. Ако сте Потребител, предявяването на права от отговорност за дефекти на Стоката се ръководи от разпоредбите на § 619 и следващите от Гражданския кодекс и Закона за защита на потребителите. ч. “).
7.8. Ако откажем отговорност за дефекти, респективно откажем Вашата рекламация, имате право да се обърнете към акредитирано лице, упълномощено лице или нотифицирано лице (напр. експерт, упълномощено, акредитирано или нотифицирано лице, упълномощен сервиз, научна институция и т.н.), за да Ви предостави експертно мнение или становище, с което да докажете нашата отговорност за дефекти на Стоката.
7.9. В случай, че докажете нашата отговорност за дефекти на Стоката съгласно точка 7.8. имате възможност да ни предявите дефектите на Стоката отново, като се счита, че тази отговорност не можем да откажем и следователно ще бъдем задължени да се занимаваме отново с Вашата рекламация.
7.10. Разходите, свързани с получаването на експертно мнение или становище съгласно точка 7.8. от тези Условия, поемаме ние, но трябва да ги предявите при нас най-късно до 2 месеца от обработката на повторната рекламация.
7.11. С това Ви информирахме за Вашите права, свързани с предявяването на отговорност за възможни дефекти на Стоката. Сключването на Договора потвърждавате, че сте имали възможност предварително и правилно да прочетете условията за рекламация на Стоката и ги разбирате.
8. ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА
8.1. Към отказ от Договора, т.е. към прекратяване на договорното отношение между нас и Вас от неговото начало, може да се стигне по причини и начини, посочени в този член, евентуално в други разпоредби на Условията, в които възможността за отказ е изрично посочена.
8.2. В случай, че сте Потребител, имате в съответствие с разпоредбата на § 20 от Закона за защита на потребителите право да се откажете от Договора без посочване на причина в срок от 14 дни от деня на приемане на Стоката, респ. сключване на Договора, чийто предмет е предоставяне на услуга. В случай, че сме сключили Договор, чийто предмет е няколко вида Стоки или доставка на няколко части от Стоката, този срок започва да тече от деня на приемане на последната част от Стоката, а в случай, че сме сключили Договор, въз основа на който ще Ви доставяме Стоката редовно и многократно, започва да тече от деня на приемане на първата доставка. От Договора можете да се откажете по какъвто и да е доказуем начин (най-вече чрез изпращане на имейл или писмо на нашите адреси, посочени при нашите идентификационни данни в Условията). За отказ можете да използвате и образец на формуляр, предоставен от наша страна, който е приложение № 2 към Условията. Имате право да се откажете от Договора и само по отношение на кон